dimarts, 19 de setembre del 2017

Via "Les Montserrats", Malanyeu

El Disseny, equipament i sanejament de la via a estat a càrrec de   Esteve Fabra - Martí Santamaria - Joan Marc Griñan i Guillem Arias

No Apta per escaladors seriosos i compromesos amb el esperit aventurer

Aproximació:  Del lloc a on deixem el cotxe es veu la via anar cap a l’esquerra, ascendent, fins el peu de una petita tartera que voregem i pugem per la seva esquerra (sentit marxa), camí fitat i senyalitzat amb cintes vermelles (biodegradables), temps aproximat de 5 a 15 minuts segons forma física.

Per arribar en cotxe enllaçar amb

Descripció de la via

Primer Llarg:  Surt a l’esquerra de una petita canal, per pedra un xic arrodonida però de bona qualitat, passos de adherència, al cap de munt dos passos un xic vertical posant el punt picant, es poden passar en Ao, ho posant un estrep si es va just de grau, sortida per plaques boniques amb tendència a la dreta per entrar a la reunió. 30 metres, 11 xapes, IVº / IVº+ / Vº - Ao / IVº+ / IVº / IIIº

Segon  Llarg:  Se surt per la dreta i recte amunt un parell de passos a controlar i desprès baixa la dificultat fins passar un gran arbre, a la nostre esquerra, ara un xic en diagonal a la dreta i després un parrell de passos en horitzontal a la dreta per arribar a un espero, per el que pujarem fins la reunió. 26 metres, 9 xapes, IVº+ / IIIº - IVº- / IVº

Tercer llarg:  Per la dreta en diagonal a donar la volta a un petit espero, pas dret, desprès es menys dret, es puja per la dreta del petit espero per un recorregut creuat de petites rapisses i petits ressalts, fins situar-nos sota un frondós arbre, ara un flanqueig a l’esquerra de pedra delicada fins arribar a una corda fixa que ens permet supera un parell de metres de terra i en deixa a la reunió. Atenció pedra a controlar, es troben bons agafadors però se ant de buscar i seleccionar. 30 metres, 10 xapes, Vº -- /  IIIº - IVº / IVº+ /IIIº- IVº / IIIº

Descens   :  En paral·lel a les reunions se ant muntat 3 instal·lacions de ràpels amb anelles, llargades de 30 - 25 - 25 metres

Com arribar :  seguir el següent enllaç