dissabte, 14 d’agost del 2010

"Directa Gotzera", el Tastanós

Aquesta va ser la quarta via oberta en aquest racó del Catllaràs on fins fa poc es creia que ja estava tot escalat... és d'un estil diferent a les seves veïnes, més netes de material, però puja per plaques, esperons i diedres... de gran ambient.

Reunions equipades, mínim número d'expansions (més alguna afegida posteriorment), abundants ponts de roca... equipament just per gaudir del grau i apretar sense ser una via molt dura. Tota ella rapelable.
La roca és bona als panys més verticals, la majoria de llargs, i en algun punt més ajagut és més sorrosa i herbosa. Ha estat bastant sanejada. Estil ferrús o Canalda.

ACCÉS:

Direcció Vilada, agafar la pista del Castell de Roset, un cop passat 1 Km aprox., seguir per la pista de la dreta, més bon estat fins a la casa de la Masó. Passar per l'esquerra del bloc equipat sota un gran roure i seguir el camí de l'esquerra que enfila fins al prat de Roset, mola 4x4 o un cotxe alt, fort pujador. Aproximació evident (fites) des del final de les feixes de les runes.

DESCENS:

Seguir el morro que cau a ponent, camí evident i fites. O ràpels per la via.

En aquesta muralla s'hi escala tot l'any, però val la pena evitar grans calorades.... ombra a partir de mig dia, una via que podrem fer amb unes 3-5 hores.

Més info de les vies veïnes i piades al bar l'Arç de Vilada

1. el primer llarg és el clau amb diferència. molt guapo. roca brutal! el segon costa de llegir una mica,tendència sempre cap a l'esperó vertical dret, està ben protegit amb expanssius.
    El tercer,6c, és menys obligat ja que hi han nombrosos pitons de moment, algún no hi fot ré!El V no mata però no li treu interès.
    l'últim llarg no el vam fer a causa d'un talegasso poc afortunat, i vam obrir una variant prou guapa uns 15 metres a l'esquerra de la repisa. V+, variant del ferit.havera si la penya s'anima que aquesta és menys compromesa que les veïnes, amb roca bona i lliure guapo!