dimarts, 29 d’octubre del 2013

"Garreta", Ressenyes

Aproximació: Ascensió de 15 a 20 minuts. El pàrking es troba just a sobre de la casa de Garreta, per sobre el polígon industrial i al voral de la carretera que uneix Berga amb Sant Llorenç de Morunys (BV-4241). S’inicia la pujada per una pista que s’enfila direcció als cingles (no confondre amb el camí de Garreta que porta a Queralt). De seguida la pista queda difuminada i es converteix en corriol. Cal seguir el corriol recte sense parar atenció als desviaments. El camí gira vers l’esquerra i es troba amb la tartera dels cingles. En aquí, cal desviar-nos a la dreta fins a trobar un petit grau i resseguir-lo amunt. Al cap de 5 minuts d’ascens trobem una desviació a la dreta que marxa de pla tot resseguint el peu dels cingles fins a trobar el sector ressenyat.

Reunió: Cadena +anelles

Roca: Margo-Calcària amb nummulits. Algunes zones de gres.

Orientació: Sud. Hi toca el sol bona part del dia. El peu de via queda resguardat del sol gràcies als arbres.

Dificultat: Vies entre 6a i 6c.

Característiques de l’escalada: Escalada tècnica i variada. La inclinació dels estrats fa que hi hagi moltes presses invertides. En les parts inferiors la roca té molts invertits i en algunes zones lleugers desploms. En les parts superiors zones de placa i adherència.