dimecres, 20 d’octubre del 2010

"Diedre dels Berguistans", el Tastanós

Cap de Tastanós, Cingles de Gotzera
Es tracte de la segona via oberta en aquesta paret del Catlllaras, i puja paral.lela a la directa Gotzera.Supera el gran diedre que hi ha al contrafort de l'esquerra.
via rústica, difícil i amb algun tram herbós.
Oberta sense expansions i amb poc equipament fixe, 3 pitons i un pont de roca. Les reunions estan desequipades, però són evidents i sobre bones peces.

APROXIMACIÓ :

Des del prat del Castell de Roset, passar les runes de la casa i agafar el camí al final de les feixes, fressat i amb alguna fita.

ATAC :

A la vertical del diedre, al costat d'una bauma amb repisa. No confondre l'entrada de la directe Gotzera que entra uns escassos 5 metres a la esquerra.

LL1: Ressegueix el diedre, amb algun pas inicial de V i supera un petit tram d'escalada en oposició V+. Friend gros.
Reunió just sota el desplom, neta.

LL2: Sortim a l'esquerra 2 metres per la repisa bruta i agafem la fissura guapa, que superant un tram bastant atlètic (6a) ens situa en una gran repisa. Reunió neta.

LL3: Atacar el curt desplom per l'esquerra amb escalada artificial (2p) o bé un lliure molt dur d'empotrament, únicament escalat en lliure de segon durant l'obertura, 6c/7a. Anar a la dreta per arribar al peu de l'estreta xemeneia, segurament és millor muntar abans de la xemeneia ja que al sortir ens trobem en un lloc penjat i no massa adient.

LL4: Superat el tros de xemeneia, sortim a una fissura ample (C4.5 o C5) que ens porta a un tram més placós amb algun pas més fi (6b), fins assolir la gran alzina on farem reunió.

LL5: Llarg que ens obliga a escalar primer a la placa de la dreta per la roca i després ja obligats per la canal.

LL6: Canal per assolir el cim amb algun ressalt de roca fàcil de III.

Sembla possible adreçar els llargs de dalt (6è i 7è) per alguna de les plaques de bona roca que hi ha...

MATERIAL :

joc de tascons, pitons principalment per alguna reunió (uves i plans). Friends, repetits fins nº 3, i nº3.5,nº4 i un nº4.5 antic o nº5.
doble corda, i casc. Alguns anells variats per a ponts de roca.

DESCENS:

El més còmode és caminant pel camí que baixa a ponent des del cim, però la via "Directa Gotzera" està equipada per rapel·lar. Per aquesta opció caldrà anar a buscar la corda fixa que porta al primer ràpel.