dimecres, 15 de setembre del 2010

"Dau de Brou", Cingle de Cal Pigot

Via que ataca un seguit d'esperonets prou atractius durant els dos primers llargs, com excusa per arribar al sistema de sostres i fissures que creua el gran dau.
La Tor. La Nou de Berguedà
ACCÉS:

Des de la Nou de Berguedà, direcció Malanyeu, just a la sortida del poble, després de la pujada tirarem a la dreta, cap a la casa de Cal Jan, seguirem la pista fins a la masia de Cuirols. A partir d'aquí la pista no és molt bona però es pot pujar fins a la cruïlla de la To. Continuarem 30 min. d'aproximació a peu.

ATAC:

A la vertical del Dau. Fletxa visible a la roca, (L1 V) entrant per una rampa cap a l'esquerra per evitar el desplom. seguir l'esperó fins una bona reunió d'un arbre. (L2) NO sortir recte, sinó agafar l'esperó de la dreta, molt bonic i amb bona roca (6a+). Reunió just a sota el primer desplom, neta. (L3) superar el sostre amb dos passos d'artificial i seguir el diedre fins al flanqueig,on hi ha el primer bolt, recta amunt per la fissura fins a R3 a la dreta. Equipada. (L4) Superar el gran desplom a sac. alguns pitons. Aquest llarg està pendent d'alliberar però es va deixar fer pel segon de cordada tret d'un parell o tres d'AO que semblaven factibles...

DESCENS:

Línia de ràpels a la dreta del Dau o tranquil·lament a peu per la collada direcció N-E.Via sobre bona roca i molt ambient. 4 parabolts i 5 pitons a la via.

Fa uns mesos es va equipar una via des de dalt a l'esquerra del Dau, com que des de dalt no es veu la paret, sembla que pot trepitjar aquest itinerari, caldrà veure si és així.

Més informació al Vèrtex 229

1. Repetida ahir. Es va deixar un pitó en el primer A2, tot i que per passar amb pedals encara caldrà clavar un pla.
    Es va netejar la segona reunió i es pot montar bé sense claus.

guapa via.

Noel i Arç

2. felicitats catacraks!
    llàstima del rotpunkt, però bé, tocarà tornar-hi.

salut i tàpia

3. L3 original A2 o 6C en lliure
    Variant directe al L3 per el sostre fissurat que enllaça amb l'original. 6C empotrament de mans, oberta fa un temps per Bru i Adrià.
    Dir que ja fa unes quantes repeticions que s'hi va deixar algún clau i no cal martell per repetir apuesta via.
    Recomenable, dura i espectacular!